Jak zacząć biegać – PLAN

bieganieKażdego dnia na ulicach polskich miast można zauważyć tysiące amatorów-biegaczy. Ta forma aktywności fizycznej cieszy sie zdecydowanie największą popularnością, gdyż jest ogólnodostępna, nie wymaga nakładów finansowych i przede wszystkim – jest bardzo prosta.

Bieganie uchodzi za niezwykle skuteczną dyscyplinę sportową, która pozytywnie wpływa na budowanie ogólnej kondycji ciała i spalanie tkanki tłuszczowej.

Jak zacząć biegać?

Za najtrudniejszy element planu biegania zawsze wskazywany jest początek. Wówczas gdy ciało jest zasiedziałe i organizm ma problem z motoryką, ta prosta forma aktywności fizycznej sprawia najwięcej problemów.

Jak zatem zacząć, by wszystko przebiegało sprawnie i bez kłopotów? Poniżej prezentujemy plan dla osób początkujących. Każda zdyscyplinowana, zaangażowana osoba nie powinna mieć najmniejszych problemów z jego realizacją.

Harmonogram treningowy przygotowuje do przebiegnięcia dystansu 10 kilometrów już po 4 tygodniach treningu.

Tydzień I

Dzień treningowy nr 1: Stretching 15 min, trucht 2 km

Dzień treningowy nr 2: Stretching 15 min, trucht 2 km, marsz 200 m, trucht 1 km

Dzień treningowy nr 3: Stretching 15 min, trucht 3 km, marsz 200 m, trucht 1 km

Tydzień II

Dzień treningowy nr 1: Stretching 15 min, trucht 3 km, marsz 100 m, trucht 2 km

Dzień treningowy nr 2: Stretching 15 min, trucht 4 km, marsz 100 m, trucht 2 km

Dzień treningowy nr 3: Stretching 15 min, trucht 4 km, marsz 100 m, trucht 2 km

Tydzień III

Dzień treningowy nr 1: Stretching 15 min, trucht 5 km, marsz 100 m, trucht 2 km

Dzień treningowy nr 2: Stretching 15 min, trucht 5 km, marsz 100 m, trucht 3 km

Dzień treningowy nr 3: Stretching 15 min, trucht 6 km, marsz 100 m, trucht 2 km

Tydzień IV

Dzień treningowy nr 1: Stretching 15 min, trucht 6 km, marsz 100 m, trucht 3 km

Dzień treningowy nr 2: Stretching 15 min, trucht 9 km

Dzień treningowy nr 3: Stretching 15 min, trucht 10 km

Zaleca się realizację treningu w odstępach nie mniejszych aniżeli 24 godziny. Pory treningów powinny być stałe, a trening odbywać się regularnie, w te same dni tygodnia.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *