Motywacja do odchudzania – jak ją stymulować?

Odchudzanie to proces, który bez żadnych wątpliwości może być określony jako trudny i wymagający. Bardzo dużo osób rezygnuje z trudów redukcji kilogramów i najzwyczajniej w świecie – poddaje się. Co zrobić, by nie utracić motywacji? Jak dotrzeć do wymarzonej sylwetki?

Co to jest motywacja?
Motywacja to nic innego jak zdolność danej jednostki do podejmowania konkretnego działania o określonym czasie.

Poziom motywacji zależny jest od szeregu czynników – indywidualnych uwarunkowań, celu, korzyści płynących z realizacji założeń, poziomu przyjemności danej czynności itp.. Na szczęście, stymulację można stymulować i pobudzać.

Jak zwiększyć motywację do odchudzania?
Przede wszystkim musisz zrozumieć, że motywacja w sposób naturalny będzie ulegała wahaniom. Wszak, ilość czynników jest ogromna i nie sposób jest nad każdym zapanować. Wszak, na motywację wpływać mogą losowe zdarzenia, np. kłótnia z bliską osobą, czy załamanie pogodowe. Kluczem do sukcesu jest jednak to, by takie kryzysy przetrwać i walczyć dalej.

Proces odchudzania należy rozpocząć od stworzenia konkretnego planu działania z uwzględnieniem założeń dotyczących diety, treningu oraz suplementacji. Im więcej szczegółów w planie tym lepiej. Pamiętaj, że dobrze skonstruowany plan to nie tylko szereg działań – to także sprecyzowany cel.

Kolejnym czynnikiem, który pomoże Ci stymulować motywację jest odpowiednie przygotowanie. Kupuj produkty do diety z wyprzedzeniem, wyposaż się w odpowiedni sprzęt do trening oraz zakup suplementy. Spraw, by Twoje odchudzanie było realizowane na 100%.

Motywację stymuluj poprzez rozmowę z bliskimi. Opowiedz im o swoich planach – będą oni dla Ciebie nie tylko wsparciem, ale podświadomie będziesz za wszelką cenę chciał/a uniknąć porażki.

Swoje postępy notuj, sprawdzaj i mierz. Za każdym razem, gdy wypełnisz plan dnia/tygodnia/miesiąca – nagradzaj siebie. Pamiętaj jednak, że nagrody nie mogą mieć związku z samym procesem odchudzania, a więc nie powinny dotyczyć jedzenia lub wolnego od treningu.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *